Реєстрація | Вхід
[ Оновлені теми · Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Одеський форум » БІЗНЕС ФОРУМ » Бізнес і фінанси » Промислове шпигунство - спосіб недобросовісної конкуренції (Промислове шпигунство - спосіб недобросовісної конкуренції)
Промислове шпигунство - спосіб недобросовісної конкуренції
dasc Повідомлення # 1
одеський форум
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Це рекламне повідомлення неузгоджене з адміністрацією одеського форуму
і може нести неправдивий і неправомірний характер!


Усі чули вислів: "Хто володіє інформацією - той володіє світом". У випадку підприємництва можна сказати "хто володіє інформацією - той є лідером ринку". Адже мати відомості про конкурентів і партнерів, про зміни ситуації на ринку - це не просто володіння ситуацією, за умови вміння користуватися цією інформацією, це лідерство на ринку. Те, про що я почав розповідь, називається "конкурентна розвідка", тобто ЗАКОННИЙ інструмент підприємця для ухвалення тих чи інших рішень з метою отримання більшого прибутку від діяльності та зайняття більш високих позицій на ринку. Але далі ми поглянемо на дуже схожий інструмент для прийняття тих самих рішень, але НЕЗАКОННИЙ - промислове шпигунство. Попри те, що більшість сприймає ці два поняття як синоніми, це не так. Їх ріднять однакові цілі, але не методи.

Промислове шпигунство - форма недобросовісної конкуренції, під час якої здійснюється незаконне одержання, використання, розголошення інформації, що становить комерційну, службову або іншу охоронювану законом таємницю, з метою одержання переваг під час здійснення підприємницької діяльності, а також одержання матеріальної вигоди.

Промислове шпигунство спрямоване насамперед на заволодіння комерційними таємницями конкурентів будь-якими методами. Найчастіше в хід ідуть такі:

- крадіжка або копіювання електронних і паперових носіїв інформації, що зберігають комерційну таємницю та інформацію для службового користування;

- впровадження агента в штат конкуруючої фірми;

- вербування (зокрема підкуп і шантаж) співробітників конкуруючої фірми, які мають доступ до інформації, що цікавить;

- зняття інформації, що цікавить, з технічних каналів зв'язку;

- перехоплення поштових повідомлень і вербування кур'єрів сторонніх організацій, які обслуговують конкурента;

- підкуп співробітників державних органів, які мають повноваження для збору інформації, що цікавить, у компанії конкурента;

Методи дії промислового шпигунства порушують велику кількість статей Кримінального кодексу, тоді як методи ведення конкурентної розвідки легальні та ґрунтуються на отриманні інформації з, так званих, "відкритих" джерел. Інша справа, що далеко не всі вміють цими самими "відкритими" джерелами користуватися.
Я розумію, в умі читача, зараз, найімовірніше, виникають картинки про те, як країни крадуть одна в одної космічні секрети або як величезні корпорації шпигують за новими технологіями. Запевняю вас - ні! Не все так як здається, у малому бізнесі, який переважає в Одесі, промислове шпигунство не легенда! Наприклад, Ви, мій шановний читачу, власник кафе і Ваш кухар готує дивовижні булочки на бізнес-ланч. Відвідувачі в захваті від них і в обідню перерву менеджери районних компаній, втомлені від паперової метушні, біжать на обід саме у Ваше кафе, тому що після перших і других страв вони хочуть насолодитися чашкою чаю, поглинаючи саме ці самі булочки. Власнику конкуруючого кафе це не може подобатися, адже він втрачає клієнтів і прибуток. Уявімо, що причину популярності бізнес-ланчу він з'ясував, інгредієнти теж (це не проблема взагалі), але такої самої якості пекти не виходить... кухар тут ні до чого, і постає запитання: "чому, готуючи те саме й за таких самих умов, виходить інше?!" - відповідь проста: "інгредієнти або один із них, найімовірніше, борошно - бо це основне, іншої якості і закуповується в іншого постачальника!". Для того щоб з'ясувати, у кого і за якою ціною, конкурент може піти в такий спосіб: отримати інформацію "відкрито" (наприклад, запитати у Вас або обдзвонити потенційних постачальників і розпитати, чи не працює хто з них із Вами (це тільки два найпростіших варіанти для обивателя, у фахівців їх багато), або в такий спосіб: підкупити адміністратора й вивудити список контрагентів, зламати, за допомогою "хакера" віддалено Ваш робочий комп'ютер і отримати той самий список, прослухати Ваш телефон і т. ін.. Якщо в першому випадку можна говорити про конкурентну розвідку, то другий - це вже шпигунство. Так, саме так! І зауважте, що жодних "монстрів" промислової індустрії в цій вигаданій розповіді не було. Тож методи конкурентної боротьби в бізнесі практично не відрізняються, чи то малий, чи то середній, чи то великий. Так само не варто і забувати про безпеку свого бізнесу, незалежно від його величини.

Власникам бізнесу, чи то містоутворювальне підприємство, чи то клуб біля моря, я радив би не бути впевненими у своїй захищеності і що саме вас "те-то і те-то" не торкнеться, а вдаватися хоча б до мінімальних заходів безпеки. Наприклад:

- ГОЛОВНЕ: відповідальніше ставитися до питань добору кадрів і контролю за діючим персоналом;

- встановити режимність у доступі до документації;

- перевіряти потенційних партнерів (контрагентів) перед укладенням договірних відносин;

- систематично (залежно від бізнесу - не рідше ніж раз на півріччя) перевіряти робочі приміщення на наявність прихованих пристроїв для негласного знімання інформації;

- узяти в штат фахівця з інформаційної безпеки та уважніше ставитися до інформації, що зберігається на комп'ютерах (залежно від фінансового рівня - завести особистий віддалений сервер і раз на день архівувати всі дані саме на нього);

- обладнати робочі приміщення сигналізацією і вивести сигнал на ДБР охоронної організації або МВС;

І це лише обов'язковий мінімум, пам'ятайте, дешевше витрачати частину бюджету на безпеку свого бізнесу, ніж одного "чудового" моменту заплакати, що безпекою нехтували, або ж зовсім втратити бізнес (прикладів вистачає, і вже тим паче в малому бізнесі). Завжди до ваших послуг, агентство безпеки і розшуку "DASC"!

Автор: Денис Соловйов, детективне агентство DASC
Перепублікація статті дозволяється тільки з обов'язковим активним посиланням на сайт автора: http://dasc-detective.com/

За матеріалами джерела: Бізнес-журнал "PROFIT" №4 (7), липень 2012

Контакти детективного агентства DASC в Одесі:

Телефон: +380 66 468 08 02 (Ігор Євгенович)
Ел. адреса: od.dasc@gmail.com
Сайт: statskiy-sovetnik.pulscen.com.ua
 
znatok Повідомлення # 2
одеський форум
Лейтенант
Група: Користувачі
Повідомлень: 44
Репутація: 0
Статус: Offline
А можна побачити розцінки і повний перелік послуг?!
 
Одеський форум » БІЗНЕС ФОРУМ » Бізнес і фінанси » Промислове шпигунство - спосіб недобросовісної конкуренції (Промислове шпигунство - спосіб недобросовісної конкуренції)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: